2016-08-16

Improfest på Studio 32 i Uddevalla

Klicka för högupplöst bild

Pressmeddelande: Improvisatören Rod Ben Zeev kommer till Studio 32 genom ett samarbete med Improfest i Göteborg.

Initiativtagare till Improfest är Peter Nordstrand.

- Vi vill skapa en regional festival och samarbetet med Studio 32 är ett steg i den riktningen. Att få en person som Rod Ben Zeev till Uddevalla hade inte varit möjligt utan deras hjälp. För den som är intresserad av att lära sig mer om improteater är workshopen med Rod Ben Zeev på Studio 32 i Uddevalla den 4 september en möjlighet att få lära sig av en av de verkliga experterna.

Skådespelare Rod Ben Zeev har arbetat med improvisationsteater i över 15 år. Han uppträder och håller workshops över hela världen. Tillsammans med kollegan Inbal Lori har han även startat en improskola i Tel Aviv; ImproTLV.

Impro är teater utan manus. Skådespelarna tar ofta förslag från publiken och skapar föreställningen där och då. Studio 32 har under många år haft kurser i improvisation och välbesökta improföreställningar, ofta i tävlingsformen Micetro.

Rod Ben Zeev håller sin heldagsworkshop på Studio 32 söndagen den  4 september. (Det finns några kursplatser kvar.)

Läs mer om festivalen på www.improfest.se.

Studio 32 är en amatörteaterförening med gamla anor och har under större delen av sin över 45-åriga historia främst hållit dramagrupper för barn- och ungdomar. Sedan 2011 har barn- och ungdomsverksamheten gått över i Kulturskolans regi. Amatörteaterföreningen drivs helt ideellt och består främst av vuxna medlemmar vars intresse är att spela och producera teater för publik i olika form. Föreningen samarbetar med Studiefrämjandet och ATR väst.

Kontakta

Peter Nordstrand

producent och konstnärlig ledare

Epost: info@improfest.se

Mobil: 0706824929

Pressinfo och bilder: www.improfest.se/press

Foto: Mikael Thor (www.elegantexposures.com) anges i anslutning till bilder vid publicering.

Improfest arrangeras av föreningen Göteborgs improfestival. Syftet med festivalen är att skapa en inspirerande och lärorik mötesplats för scenkonstutövare som har improvisation som verktyg, samt att erbjuda ett forum för allmänheten att möta improteater av högsta internationella klass.

Festivalen går av stapeln på Teater Aftonstjärnan och kringliggande lokaler på Lindholmen i Göteborg, samt hos samarbetspartners i regionen såsom Borås Stadsteater, Teaterhuset i Mölndal mfl. www.improfest.se